Search

נתניהו המריא לרוסיה: היעד משותף - הוצאת איראן מסוריה - וואלה!

נתניהו המריא לרוסיה: היעד משותף - הוצאת איראן מסוריה - וואלה!

נתניהו המריא לרוסיה - עיקרי הדברים:

  • "פועלים בכמה זירות כדי להבטיח את ביטחון ישראל מול איומי איראן"
  • על הגינוי הרוסיה להצהרת בקעת הירדן: "הם היו צריכים להגיד את זה"
  • על השינוי ביחס ארה"ב לאיראן: "הדבר ייעשה במסגרת המדיניות שהנהיג"
  • לקראת הבחירות: "לפי הסקרים שלנו, עוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממריא הבוקר (חמישי) לביקור מדיני ברוסיה, במהלכו צפוי להיפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין. "אנחנו פועלים בכמה זירות כדי להבטיח את ביטחון ישראל מול ניסיונותיו איראן וגרורותיה לתקוף אותנו בזירה הסורית", אמר נתניהו טרם המראתו. "זו זירה מרכזית שחשוב לנו לשמור את חופש הפעולה של צה"ל נגד מטרות איראניות. היעד המשותף שאנחנו מסכימים עליו ועוד רחוק מלהיות מושג הוא הוצאת כל הכוחות האיראנים מסוריה".

נתניהו יצא לביקור מדיני ברוסיה כשישה ימים לפני הבחירות בישראל, זאת על רקע ההסלמה הביטחונית והצהרתו לפי יחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן כשתקום ממשלה בראשותו. אתמול גינה משרד החוץ הרוסי את ההצהרה, אולם במענה לשאלת וואלה! NEWS בנושא אמר ראש הממשלה "מה חשבתם שהם יגידו? קיבלנו גינויים ממדינות ערב, זה לא היה צונאמי של גינויים, הם צריכים להגיד את זה תמיד יגידו את זה".

"האמריקנים אמרו שהתוכנית שהציג ראש הממשלה להחלת הריבונות לא סותרת את תוכנית המאה של הנשיא טראמפ", הוסיף נתניהו. "זו אמירה מדהימה. אני סולל את הדרך לממש את גבולות הביטחון שלנו וזו תפנית היסטורית. מאז מלחמת ששת הימים יש ניסיון להחזיר את הגבול שלנו מגדות הירדן לגדות הירקון. אני פועל להעביר את הגבול שלנו. מדינת ישראל לא תחזור להיות ברוחב עשרה קילומטר, ועם עומק אסטרטגי. ייצרתי הסכמה הדרגתית על רמת הגולן על ירושלים ועכשיו על בקעת הירדן".

נתניהו נשאל גם בנוגע לעיתוי הנסיעה לנוכח הבחירות הקרבות, אולם לדבריו מדובר בביקור תקופתי שנעשה מדי פעם. "אני לא מפסיק את הטיפול בביטחון ישראל בגלל הבחירות - וגם איראן לא מפסיקה את הניסיונות שלה לפגוע בנו. אני קשוב לצרכים הביטחוניים של ישראל גם בתקופת בחירות".

בהמשך דבריו נתניהו התייחס גם לדיווחים בנוגע לפגישה אפשרית בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לנשיא איראן חסן רוחאני, וכן לכוונה להפחית מהסנקציות שהוטלו על טהראן. לדבריו, בשנים האחרונות הוא הוביל לשינוי במדיניות ארצות הברית שנסוגה מהסכם הגרעין, וטראמפ אף הטיל סנקציות קשות לפני יומיים. "אם ארה"ב תרצה לשנות את המדיניות אני בטוח שהם יעשו את זה במסגרת אותה מדיניות של לחץ ודרישות שונות מאיראן מאשר בסיבוב הקודם", אמר.

בתוך כך, נתניהו דיבר על מערכת הבחירות והביע חשש בנוגע לכמות המנדטים שהליכוד ישיג במסגרתן, והביע חשש בנוגע לעוצמה יהודית, שלדבריו "על פי סקרי הליכוד עוברת את אחוז החסימה. "אם הליכוד יהיה מתחת לגנץ ולפיד - הוא מפסיד את הבחירות. לכן חשוב שהמנדטים יבואו אלינו".

Let's block ads! (Why?)



2019-09-12 08:54:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMTIzMjDSAQA?oc=5
CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMTIzMjDSAQA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "נתניהו המריא לרוסיה: היעד משותף - הוצאת איראן מסוריה - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.