Search

בריטניה הגיעה להסכם ברקזיט חדש עם האיחוד האירופי - וואלה!

בריטניה הגיעה להסכם ברקזיט חדש עם האיחוד האירופי - וואלה!

בריטניה הגיעה להסכם ברקזיט חדש עם האיחוד האירופי; הפרלמנט צפוי להתנגד
צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הודיע היום (חמישי) כי לונדון והאיחוד האירופי הצליחו לגבש הסכם ברקזיט חדש, אותו כינה "נהדר", אולם סיכוייו לעבור בפרלמנט המפולג בלונדון נמוכים במיוחד. זאת אחרי המפלגה היוניוניסטית הדמוקרטית של צפון אירלנד (DUP) אמרה כי היא לא תתמוך בו.

"כפי שהדברים עומדים כעת, אנחנו לא יכולים לתמוך במה שהוצע לגבי סוגיות המכסים וההסכמות ויש חוסר בהירות לגבי המסים", מסרו מנהיגת המפלגה, ארלן פוסטר, וסגנה, נייג'ל דודס, בהצהרה משותפת. "נמשיך לעבוד יחד עם הממשלה כדי לנסות ולהשיג הסכם הגיוני, שפועל למען צפון אירלנד ומגן על השלמות הכלכלית והחוקתית של הממלכה המאוחדת".

תמיכת ה-DUP, המגבה את ממשלתו של בוריס ג'ונסון, היא קריטית להעברת כל הסכם פרישה מהאיחוד. זאת משום שגורמים באגף הברקזיט במפלגה השמרנית רואים בעמדותיה לגבי החלק הבעייתי בכל הסכם - סוגיית הגבול האירי - תעודת כשרות.

ג'ונסון, שעומד בראש ממשלת מיעוט, זקוק ל-320 קולות מתוך 650 כלל חברי הפרלמנט. ל-DUP יש עשרה מושבים. הוא זקוק לאישור של בריסל לתכניותיו על מנת להימנע מדחייה נוספת של הפרישה מהאיחוד, שמועדה הנוכחי הוא 31 באוקטובר. ביומיים הקרובים ינסו מנהיגי אירופה להגיע להסכמות עם ג'ונסון, אך המכשול הגדול הבא שלו הוא הפרלמנט שיתכנס ביום שבת לדיון מיוחד - ישיבה ראשונה מסוגה מאז שארגנטינה פלשה לאיי פוקלנד ב-1982.

האופוזיציה בבריטניה, כולל מורדים משורות המפלגה השמרנית, העבירו בחודש שעבר חוק שמחייב את ראש הממשלה לבקש הארכה נוספת מבריסל אם לא יצליח להעביר הסכם חדש בפרלמנט עד יום שבת הקרוב. הם חוששים מפני פרישה חד-צדדית, שעלולה להוביל לכאוס ולמשבר כלכלי חמור בממלכה.

לפי החוק, אם לא יצליח ג'ונסון להעביר הסכם או לקבל את תמיכת רוב חברי הפרלמנט לעזוב את האיחוד ללא הסכם, הוא מחויב לשלוח מכתב לאיחוד ולבקש הארכה של שלושה חודשים נוספים במועד הפרישה. ראש ממשלת בריטניה הבטיח מאז שנכנס לתפקידו ביולי כי הוא יעדיף "למות בשוחות" מאשר לדחות פעם נוספת את המהלך. עם זאת, לאור עתירות משפטיות נגדו, ג'ונסון הבטיח כי יציית לחוק.

הפרלמנט כבר דחה שלוש פעמים את ההסכמים שגיבשה קודמתו של ג'ונסון, תרזה מיי. ג'ונסון, ממנהיגי המחנה שתמך בעזיבת האיחוד במשאל העם ב-2016, הבטיח לסלק את סוגיית "הבקסטופ" - שאמורה למנוע את שובו של הגבול הפיזי בין צפון אירלנד, שהיא חלק מהממלכה, לבין אירלנד, שהיא חלק מהאיחוד. עם זאת, היוניוניסטים חוששים שצפון אירלנד תהיה תקוע בגוש במשך שנים רבות אחרי הפרישה, כך שהיא למעשה תתפצל מהממלכה.

ברחבי האיחוד הביעו אופטימיות זהירה לגבי האפשרות להגיע להסכם חדש. ז'אן-בפטיסט ליימון, שר במשרד החוץ של צרפת, אמר היום כי הסכם חדש נמצא בהישג יד, אולם "דבר לא מובטח".

(עדכון ראשון: 11:16)

Let's block ads! (Why?)



2019-10-17 09:51:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMTg0OTLSAQA?oc=5
52781631856361

Bagikan Berita Ini

0 Response to "בריטניה הגיעה להסכם ברקזיט חדש עם האיחוד האירופי - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.