Search

נסראללה מזהיר: הפלת הממשלה בלבנון תוביל לקריסה כלכלית - וואלה!

נסראללה מזהיר: הפלת הממשלה בלבנון תוביל לקריסה כלכלית - וואלה!

נסראללה מזהיר: הפלת הממשלה בלבנון תוביל לקריסה כלכלית או מהומות
צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הזהיר היום (שבת) כי הפלת הממשלה בלבנון תוביל לקריסה כלכלית או למהומות נרחבות ברחובות. בנאום שנשא בבעלבכ, ברקע המחאה נגד המשבר הכלכלי אמר נסראללה כי המדינה עומדת בפני שתי סכנות אמיתיות. לדבריו, "מה שקרה ביומיים האחרונים מדגיש שטיפול בבעיה באמצעות מסים יביא לפיצוץ. הטלת מיסים על הווטסאפ הוציאה את האנשים לרחובות וזה סימן".

"אנחנו לא תומכים בהתפטרות הממשלה הנוכחית מהסיבה שלא תהיה ממשלה חדשה בתוך שנה או שנתיים", הדגיש נסראללה. "בחירות חוזרות לפרלמנט יביאו לאותה תוצאה של הפרלמנט הנוכחי. אם הממשלה הנוכחית לא תוכל לפתור את הבעיות הנוכחיות גם ממשלה חדשה לא תצליח לפתור אותן".

המחאה ברחבי המדינה נערכת זה היום השלישי, במהלכה נחסמו צירי תנועה מרכזיים ובכמה מוקדים נרשמו עימותים. ראש הממשלה סעד אל-חרירי הציב אמש אולטימטום בן 72 שעות לחברי ממשלתו להשגת הסכם שיוביל לפתרון המשבר. אל-חרירי אמר כי "אני מנסה ארבע שנים לחפש פתרון, לחכות זאת כבר לא אופציה ומי שיש לו פתרון למשבר שיביא אותי. אני חש בכאבם של הלבנונים ותומך בזכותם להביע את עצמם. הכעס הוא תגובה טבעית נוכח המצב הפוליטי בלבנון ואתמול זה התפוצץ. האנשים נתנו לנו הזדמנות יותר מפעם אחת, ופעם שנייה ושלישית ועשירית".

"כמה מהמנהיגים הפוליטיים מתנהגים כמו צופים מהגבעה, מסירים אחריות ומאשימים את האחרים", הוסיף מזכ"ל הארגון השיעי. "על כולם בלבנון, מי שחוץ לשלטון ומי שבתוכו, לשאת באחריות כלפי המציאות החמורה בה נמצאת המדינה".

נסראללה אמר כי הוא מעריך את זעקת הכאב של המפגינים. לדבריו, "ההפגנה היא מסר לכולם וחייבים לפעול לפיו. החשיבות של ההפגנות הייתה שהן היו כנות וספונטניות והביעו את כעסם של האנשים. לא נפקיר את עמנו ולא נאפשר להביא את המדינה לחורבן. יש אופק לפתרונות ולא נאפשר לייאוש להסתנן ללבבות ולשכל הישר".

עם זאת, הבהיר כי אם הארגון השיעי יצטרף למחאה, ישתמע כאילו איראן תומכת במוחים. נסראללה ציין כי הוא "מתוסכל מהבנקים, אבל אף פעם לא חשבתי לצאת לרחובות. אם נצא לרחובות, לא נעזוב עד שכל דרישותינו ייענו".

עשרות אלפי אזרחים צעדו אתמול ברחבי לבנון בדרישה להתפטרות הממשל, שהוביל לטענתם למשבר הכלכלי. עדי ראייה סיפרו כי כוחות הביטחון עשו שימוש בגז מדמיע ובירי כדורי גומי כדי להרחיק את המתפרעים בעיר הבירה. עשרות בני אדם נפצעו ונעצרו.

פאדי עיסה, מפגין בן 51 שהגיע יחד עם בנו, סיפר כי "הגענו לרחובות בגלל שאנחנו לא יכולים יותר לסבול את המצב הזה. השלטון מושחת לגמרי. הם כולם גנבים, הם הגיעו לממשלה כדי למלא את כיסיהם, לא כדי לשרת את המדינה". עוד הוסיף עיסה כי "אנחנו לא רוצים את התפטרותם, אנחנו רוצים שהם ייקחו אחריות. הם צריכים להשיב את כל הכסף שגנבו. אנחנו רוצים שינוי".

היקפן יוצא הדופן של ההפגנות במדינה המפולגת נראה כסימן של העמקת הזעם האזרחי על הפוליטיקאים שהובילו את המדינה למשבר. ללבנון היקף חובות מהגדולים בעולם, ואחוז האבטלה בה בקרב אזרחים מתחת לגיל 35 עומד על 37%. המשבר הכלכלי הנוכחי נגרם גם על ידי האטה בזרימת ההון ללבנון.

(עדכון ראשון: 11:40)

Let's block ads! (Why?)



2019-10-19 09:24:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMTg3NDnSAQA?oc=5
52781637888684

Bagikan Berita Ini

0 Response to "נסראללה מזהיר: הפלת הממשלה בלבנון תוביל לקריסה כלכלית - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.