Search

חצי מיליון מפגינים, מאות פצועים ועצורים ותחבורה משותקת: ברצלונה בלהבות - ישראל היום

חצי מיליון מפגינים, מאות פצועים ועצורים ותחבורה משותקת: ברצלונה בלהבות - ישראל היום

מאות מפגינים התעמתו אמש (שישי) בשעות הלילה עם כוחות משטרת ספרד בקטאלוניה בתום הפגנה שקטה של למעלה מחצי מיליון בני אדם, שיצאו לרחובות במטרה למחות על עונשי המאסר הכבדים שקיבלו מנהיגי הבדלנים, שהיו מעורבים במשאל העם בשנת 2017 ובהכרזת העצמאות שהגיעה בעקבותיו.

מאות פצועים ועצורים במהומות קשות בברצלונה

המאבקים האלימים בין המפגינים למשטרה החלו, למעשה, כבר ביום ההפגנות הראשון, אם כי במינון נמוך הרבה יותר. אמש, בסיום הפגנה בה נכחו למעלה מחצי מיליון בני אדם, החלו מאות בני אדם, חלקם רעולי פנים, לחסום כבישים, להצית פחי אשפה ולהשליך אבנים לעבר כוחות המשטרה. המשטרה הגיבה, מנגד, עם תותחי מים וקצף, רימוני עשן וגז מדמיע, שהפכו את אחד היעדים התיירותיים בעולם לזירת קרב של ממש. 
מפקד משטרת ספרד מסר כי בעימותים אמש נפצעו עשרות בני אדם, רובם שוטרים, ובכללי נפצעו למעלה מ-200 שוטרים מאז תחילת ההפגנות. כמו כן ניזוקו רכבי משטרה רבים, פחים רבים נשרפו וחנויות נבזזו. למעלה מ-200 נעצרו ועל פי משרד הפנים הספרדי, ששלח תגבורת נוספת של שוטרים להילחם במפגינים, מפגין שייעצר עלול לעמוד בפני עונש של למעלה מחמש שנות מאסר.
מהומות בברצלונה// צילום: רויטרס
העיר, כאמור, משותקת. עשרות טיסות לברצלונה וממנה בוטלו בימים האחרונים עקב חסימות והפגנות בשדה התעופה. ההפגנות עצמן נערכות במוקדי תיירות מרכזיים ותשתיות רבות נהרסו. אמש נסגרה גם קתדרלת "סגרדה פמיליה", המהווה את אחת האטרקציות התיירותיות הבולטות בעיר. 

כזכור, ביום שני האחרון גזר בית המשפט העליון בספרד עונשי מאסר חריגים וכבדים על תשעה בכירים בתנועת העצמאות הקטאלונית. העונשים הציתו מחדש את המצב הרגיש מלכתחילה וגרמו לקטאלונים רבים לצאת לרחובות ולהפגין במספר ערים בקטאלוניה. המפגינים ניסו להשתלט בכוח על משרדים ממשלתיים ותחנות משטרה ונתקלו בתגובה אלימה מצדם של השוטרים. 

מהומות בשדה התעופה בברצלונה

דובר ממשלת קטאלוניה הביע "הבנה ואהדה" לזעמם של המפגינים ואילו הרשויות הספרדיות, מנגד, מנסות למגר את ההפגנות באמצעות איתור האנשים שעומדים מאחורי תיאום הפגנות המחאה.  פעולותיהם של המפגינים מונחות על ידי אפליקציה שנקראת "צונאמי דמוקרטיה", שמספקת מידע עדכני לגבי התארגנות פעולות המחאה השונות ברחבי קטלוניה. 

השלכות דחיית ה"קלאסיקו"

מלבד התיירות, שנפגעה בצורה חמורה מהמהומות עם ביטולי הטיסות וסגירת אתרים תיירותיים רבים, גם אוכלוסיית חובבי הספורט נפגעה אנושות לאחר שהתאחדות הכדורגל הספרדית נאלצה לדחות לדצמבר את משחק ה"קלאסיקו" בין ברצלונה לריאל מדריד, שמושך אליו מדי שנה עשרות אלפי תיירים מרחבי העולם ועתיד היה להתקיים ב-26 באוקטובר. 

הקטאלונים מעולם לא היססו להשתמש בספורט, מקור גאווה שכן קבוצות הכדורגל והכדורסל של ברצלונה נחשבות לטובות בעולם וזוכות לחשיפה תקשורתית בהתאם, על מנת להעביר מסרים ואג'נדות פוליטיות. במשחקי הקבוצה מונפים דגלי קטאלוניה כבדרך קבע וגם שחקנים בכירים בקבוצה, בעבר ובהווה, מתבטאים על התפתחויות פוליטיות, וכך קרה גם הפעם. הנהלת המועדון אף הוציאה הודעת גינוי רשמית וכך גם כוכבי הקבוצה הקטאלונים בעבר ובהווה: המאמן לשעבר פפ גווארדיולה, הקפטן לשעבר צ'אבי והקפטן הנוכחי ג'רארד פיקה. 

ישראל היא אחת המדינות ש"שולחת" הכי הרבה תיירים למשחקי הקלאסיקו וברצלונה היא הקבוצות האהודות בישראל, כך שסביר להניח שאלפי חבילות למשחק נרכשו על ידי תיירים ישראלים, שכעת נותרו חסרי אונים.

מפגין עצור במהומות בברצלונה// צילום: רויטרס

שריפות שהבעירו המפגינים ברחבי קטלוניה // צילום: רויטרס

Let's block ads! (Why?)



2019-10-19 06:55:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzAwMDI30gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzAwMDI30gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "חצי מיליון מפגינים, מאות פצועים ועצורים ותחבורה משותקת: ברצלונה בלהבות - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.