Search

מנדלבליט בוחן פתיחת חקירה פלילית לשוטרים שהדליפו חומר לעיתונאי - גלובס

מנדלבליט בוחן פתיחת חקירה פלילית לשוטרים שהדליפו חומר לעיתונאי - גלובס

עורכת דין מהסניגוריה הציבורית התלוננה בפני נציב התלונות על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימוס) דוד רוזן, כי גורמים במשטרה העבירו לעיתונאי חומרי חקירה ומידע אודות הגשת כתב אישום, עוד בטרם הגשתו. התביעה המשטרתית הודתה בפני הנציב כי "אכן נפלה שגגה", בשעה שיחידת התביעות במשטרה אפשרה העברת טיוטת כתב האישום לידי היחידה החוקרת.

במקרה הספציפי שתואר בתלונה, קבע הנציב רוזן, הובהר כי "ההדלפה מקורה באנשי משטרה מוגדרים וידועים". מכאן, קבע רוזן כי "מדובר על פני הדברים בביצוע עבירה פלילית שלא ניתן להותיר ללא חקירה של ממש לצורך הצבת גדרות חדים וברורים", והורה על העברת התלונה לבחינתו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט.

בהחלטתו, התייחס רוזן לתופעת ההדלפות מחדרי חקירות ומרשויות המדינה. "ההדלפות הפכו לתופעה רחבת היקף שאף לא יהיה מופרך לטעון כי מדובר במכת מדינה", ציין הנציב. עוד קבע, כי בפרסומים של חומרי חקירה וטיוטות כתבי אישום בטרם הגשתם, "יש כדי לפגוע פגיעה בכבודו של החשוד ובפרטיותו ואף להשפיע ולעתים לזהם את ההליך המשפטי", והזהיר כי "ההדלפות פוגעות בתדמית עובדי הציבור, טוהר שיקוליהם וניקיון כפיהם".

לפי חוק העונשין, עובד ציבור שמסר ללא סמכות ידיעה שהגיעה אליו בתוקף תפקידו לאדם שלא היה מוסמך לקבלה עובר עבירה פלילית, ודינו מאסר של עד שלוש שנים.

Let's block ads! (Why?)



2019-11-05 09:01:38Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiOWh0dHBzOi8vd3d3Lmdsb2Jlcy5jby5pbC9uZXdzL2FydGljbGUuYXNweD9kaWQ9MTAwMTMwNTk0MNIBAA?oc=5
52781663299153

Bagikan Berita Ini

0 Response to "מנדלבליט בוחן פתיחת חקירה פלילית לשוטרים שהדליפו חומר לעיתונאי - גלובס"

Post a Comment

Powered by Blogger.