Search

ראש לשכת עורכי הדין: "לחקור את הלחצים הפסולים על ניר חפץ - ולחשוף לציבור" - ישראל היום

ראש לשכת עורכי הדין: "לחקור את הלחצים הפסולים על ניר חפץ - ולחשוף לציבור" - ישראל היום

בעקבות החלטת הפרקליטות למנוע פרסום על הפעלת לחצים פסולים על עד המדינה ניר חפץ בתיק 4000 קורא ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, לחקור את הפרשה לאלתר ולחשוף את ממצאיה בציבור.

בעקבות פרסום הידיעה של העיתונאי עמית סגל אמש בעניינו של חפץ במהדורת חדשות 12 דורש עו"ד חימי מהיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, לבצע חקירה יסודית, שתבחן האם אכן הופעלו לחצים פסולים על חפץ על מנת שיחתום על הסכם עד מדינה בתיק 4000, ולחשוף את ממצאיה בציבור.

ראש הלשכה הביע חשש כבד, כי ככל שיתאמתו החשדות בדבר הפעלת לחצים פסולים על עד המדינה, במציאות בה מדי יום נחשפות הדלפות מתוך חדר החקירות באותה הפרשה, עלול הדבר לפגוע קשות בזכות הבסיסית להליך משפטי הוגן, שהיא מעקרונות היסוד במשטר דמוקרטי. 

"אני קורא לגורמים האמונים מכוח החוק על ביקורת הפרקליטות והמשטרה - נציב תלונות הציבור על הפרקליטות וראשת מח"ש - להיכנס לעובי הקורה ולחקור חשדות אלה לאלתר", אמר ראש הלשכה.

צילום: שמואל בוכריס

אמש התחוללה סערה במערכת הפוליטית והמשפטית לאחר חשיפת חדשות 12 כי קיים חשד שהמשטרה השתמשה באמצעים פסולים כדי לגרום לניר חפץ להפוך לעד מדינה בתיק 4000. משרד המשפטים אמנם מונע לפרסם את מלוא הפרטים אך ברשת הם כבר נחשפו. משרד המשפטים בוחן כעת הליכים נגד האתר שפרסם את החומרים.

על פי תמלילי החקירה שנחשפו אתמול בחדשות 12, לאחר שחתם על הסכם עד המדינה, סיפר חפץ לחוקרים על פגישות שלא היו ושינה גרסאות מספר פעמים, במה שנראה כמו ניסיון לרצות את החוקרים.

חפץ טען לגבי עצמו לא פעם שיש לו בעיות בזיכרון. באחת ההזדמנויות אמר: "זיכרון זה לא הצד החזק שלי. אני חלש בטווח ארוך". במקביל, מידע שהגיע לחדשות 12 העלה את החשד שהחוקרים הפעילו על חפץ לחצים פסולים לכאורה כדי לגרום לו לחתום על הסכם עד המדינה. 

כחלק ממאמצים אלו זימנה המשטרה לחקירה אדם שאינו קשור כלל לתיק 4000, ובמהלך חקירתו העלתה בפניו שאלות שלא היו רלבנטיות לחקירה - כל זאת כדי להפוך את חפץ לעד מדינה. 

ממשרד המשפטים, שמונע את פרסום החומרים המלאים בנושא, נמסר: "אין בכוונתנו לנהל את הליך השימוע בתקשורת. היועמ"ש לא אישר אף אחת מהפעולות הנטענות בשאילתה. אין באמור לאשר את אמיתות הטענות".

Let's block ads! (Why?)



2019-11-05 11:09:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzA0NjA10gEA?oc=5
52781663430971

Bagikan Berita Ini

0 Response to "ראש לשכת עורכי הדין: "לחקור את הלחצים הפסולים על ניר חפץ - ולחשוף לציבור" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.