Search

בליכוד ניסו לבלום הקמת ועדת כנסת שתדון בחסינות נתניהו בזמן הפגרה - וואלה!

בליכוד ניסו לבלום הקמת ועדת כנסת שתדון בחסינות נתניהו בזמן הפגרה - וואלה!

בליכוד ניסו לבלום הקמת ועדת כנסת שתדון בחסינות נתניהו בזמן הפגרה
צילום:ראובן קסטרו, עריכה:שאול אדם

בכחול לבן טוענים כי הליכוד ניסה לבלום אפשרות להקים ועדת כנסת לפני הבחירות, וזאת כדי לדון בחסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ככל שיהיה לכך רוב בכנסת. לפי גורמים בכחול לבן, בליכוד ניסו לקדם סעיף לפיו ועדת הכנסת תוקם רק באישור ועדת ההסכמות שבה חברים ח"כ מיקי זוהר וח"כ אבי ניסנקורן - כלומר: כך שהתנגדות של אחד מהם, תסנדל אפשרות כזו. יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ ניסנקורן זעם על הניסיון הזה ודחה דיון שגרתי שאמור היה להתקיים בשעה 11:00 לשעה 12:30, על מנת להבטיח רוב בוועדה שיתנגדו לשינוי כזה.

לאחרונה, היועמ"ש לכנסת עו"ד איל ינון קבע כי ברוב של חברי כנסת ניתן יהיה להקים את ועדת הכנסת שתדון בחסינות של נתניהו - אבל יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן הודיע שיתנגד. בכחול לבן אמרו כי תכננו לשכנע את ישראל ביתנו לתמוך בכך על מנת להשיג רוב.

השלב הראשון בבקשת חסינות מפני העמדה לדין הוא דיון בבקשה שהוגשה מטעם חבר כנסת בוועדת הכנסת. רק לאחר הדיון ניתן להגיש כתב אישום לבית המשפט. כעת, על רקע הכישלון להרכיב ממשלה, אין ועדת כנסת קבועה, ובמקומה, פועלת ועדה זמנית: הוועדה המסדרת. עו"ד ינון קבע בעבר כי לוועדה המסדרת אין אפשרות לדון בבקשות חסינות. יש לציין שבשלב זה אין רוב להקמת הוועדה לאור התנגדותו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

ינון פרסם את חוות הדעת לאור פניות שהביעו חשש כי "המצב הפוליטי התקדימי והמורכב שנקלענו אליו - אי הקמת ועדת הכנסת והאפשרות שנצא לבחירות שלישיות בתוך שנה - עלול לדחות את דיוני החסינות בחודשים רבים, מה שיביא גם לעיכוב ניכר בהליכים המשפטיים התלויים במיצוי דיוני החסינות בכנסת. חלק מהפונים אף הציעו הצעות שונות שלדעתם יש בהן כדי לתת מענה לסיטואציה האמורה".

בחוות הדעת הבהיר יועמ"ש הכנסת כי לוועדה המסדרת אינה מוסמכת לדון במתן חסינות במקום ועדת הכנסת, וכי הכרחי להקים ועדה זו לשם כך. עוד הביע את עמדתו כי לא ניתן לדלג על שלב הדיון בוועדת הכנסת, ולהעביר בקשה לקביעת חסינות ישירות לדיון במליאה. "מדובר איפוא בהליך מעין-שיפוטי שלא ניתן לדלג על שלביו המהותיים שנקבעו בחוק", אמר ינון, וקבע כי גם כאשר מוגשת בקשת חסינות, אין בכך כדי לחייב את הכנסת להקים את ועדת כנסת כדי לדון בה בטרם הוקמו יתר הוועדות הקבועות.

"מכל מקום, אין חולק שעם הקמת ועדת הכנסת, תקום החובה לדון ללא דיחוי בבקשות לקביעת חסינות שיוגשו אליה או שמונחות על שולחנה, וזאת לאור הוראת חוק החסינות שלפיה כאמור על הוועדה לדון בבקשות מסוג זה בהקדם האפשרי", הוסיף ינון, וסיכם כי עד שלא תוקם ועדת הכנסת לא ניתן יהיה להגיש את כתב האישום לבית המשפט.

Let's block ads! (Why?)



2019-12-15 10:09:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMjk0ODfSAQA?oc=5
CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMjk0ODfSAQA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "בליכוד ניסו לבלום הקמת ועדת כנסת שתדון בחסינות נתניהו בזמן הפגרה - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.