Search

החל היום השני לשימוע של נתניהו; פרקליטיו: "הצגנו ראיות חדשות" - וואלה!

החל היום השני לשימוע של נתניהו; פרקליטיו: "הצגנו ראיות חדשות" - וואלה!

החל היום השני לשימוע של נתניהו; פרקליטיו: "הצגנו ראיות חדשות"
עורך: שאול אדם

היום השני לשימוע בתיקי נתניהו - עדכונים אחרונים

  • היום ימשיך הדיון בנוגע לתיק 4000 - פרשת "בזק-יס"
  • עו"ד אשכנזי, המייצג את נתניהו: "הצגנו ראיות ומסמכים חדשים, אנחנו מרוצים"
  • עמיתו לצוות ההנגה, עו"ד חדד: "יש הסבר אחר לכל מה שנטען בכתב החשדות"
  • שתי ישיבות השימוע הנוספות יתקיימו בשבוע הבא

יום הדיונים השני - מתוך ארבעה בסך הכל - לשימוע בעניין תיקי ראש הממשלה יתקיים היום (חמישי) במשרד המשפטים בירושלים, ובו יימשכו הדיונים בנושא תיק 4000 - פרשת "בזק-יס". במסגרת השימוע, מקווים סנגוריו של בנימין נתניהו לשכנע את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לסגת מכוונתו להגיש כתבי אישום ב"תיקי האלפים".

עו"ד יוסי אשכנזי, אחד מפרקליטי ראש הממשלה, אמר בכניסה ליום הדיונים השני כי "יש קשב רב בלשכת היועץ, בדיוק כמו שצריך להיות בשימוע, ואנחנו מרוצים. אנחנו מציגים טיעונים על בסיס ראיות והצגנו גם ראיות חדשות ומסמכים שלא היו בחומרי החקירה". לאחר שאתמול התקיימו 11 שעות דיון בתיק, הוא העריך שצוות ההגנה יזדקק לכל היום "כדי לסיים את הטיעונים שלנו בתיק 4,000".

עמיתו לצוות, עו"ד עמית חדד, שהגיע גם כן למשרד המשפטים אמר כי "אתמול השגנו את מחצית הטענות שלנו בתיק 4,000. אני חושב שהטענות נשמעו, הן טענות נכונות וטובות, הן מפתיעות. יש ראיות חדשות, יש הסבר אחר לכל מה שנטען בכתב החשדות. היום אנחנו נמשיך בתקווה שנצליח לשכנע, אנחנו בטוחים שבסופו של יום כשנסיים את ארבעת הימים האלו, התיקים האלו חייבים להיסגר והם ייסגרו".

עד כה סנגוריו של ראש הממשלה התמקדו בניסיון להאיר באור אחר את הראיות הקיימות בתיק, ולא בהצגת ראיות משמעותיות חדשות. אתמול דנו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן, פרקליטת מיסוי וכלכלה ליאת בן ארי וסנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשך 11 שעות בטענות בנוגע לתיק. תיק 4000 עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאיש העסקים שאול אלוביץ'. בתמורה, על פי החשד, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. זהו התיק החמור מבין השלושה, והיחיד שבו חשוד נתניהו בעבירה של קבלת שוחד.

עורכי הדין אשכנזי (שותף במשרד הרצוג פוקס-נאמן) וחדד מייצגים בשימוע את ראש הממשלה בתגבור עורכי דין ממשרדיהם, וכן עורכי הדין רם כספי וישראל וולנרמן, שהצטרפו לאחרונה לצוות ההגנה. במהלך ארבעת ישיבות השימוע, אשר יימשך גם בתחילת השבוע הבא, מקבלים הסנגורים הזדמנות לשכנע את היועמ"ש כי לא נכון להגיש שלושה כתבי אישום נגד נתניהו.

את המדינה מייצגים היועמ"ש מנדלבליט, פרקליט המדינה ניצן ופרקליטת מיסוי וכלכלה בן ארי, אשר ליוותה את התיקים עוד בשלב החקירה. אליהם מתלווים גם גורמים משפטיים נוספים שהיו מעורבים בקבלת ההחלטות בתיקים. לאחר השימוע יחלו במשרד המשפטים בדיונים מרתוניים לגבי הטענות שיעלו סנגורי ראש הממשלה, כאשר ההערכות הן שייעשה כל מאמץ לקבל החלטה סופית לגבי התיקים עד לאמצע דצמבר - מועד פרישתו המיועד של פרקליט המדינה. ההחלטה הסופית אם להגיש כתב אישום, ובאילו סעיפים, תהיה של מנדלבליט עצמו.

אתמול, עשר שעות מתחילת הדיונים, נמסר מטעמו של נתניהו כי "פרקליטיו של ראש הממשלה, שהכינו את התשובות לשימוע ביסודיות רבה, ממשיכים להעלות גם בשעה זאת שורה ארוכה של טיעונים שנתמכים בראיות רבות, חלקן חדשות, שסותרים לחלוטין את הטענות בכתב החשדות". כעבור יותר משעה, תם היום הראשון לשימוע.

עם יציאתם ממשרד המשפטים, אמר עו"ד אשכנזי: "קיבלנו קשב מאוד משמעותי מהיועץ המשפטי לממשלה. הם הקשיבו בסבלנות לטענות שלנו. הצגנו טענות מאוד מפורטות הנתמכות בהרבה ראיות שסותרות את הטענות שבכתב החשדות. לא סיימנו, ואנחנו אפילו לא בחצי, ואנחנו ממשיכים מחר מהבוקר עד הערב. רק אומר שהשימוע מקיים את מה שהוא אמור לקיים - מקשיבים לנו ונותנים לנו לטעון". לדבריו, במהלך הדיונים מנדלבליט "רשם לעצמו, הערות נתן פידבקים לחלק מהטענות. אני חושב שחלק מהדברים היו חדשים לו והוא לא הכיר אותם".

עו"ד חדד אמר כי במהלך הדיונים הם הציגו "תזה שלמה וסדורה - למה מה שכתוב בכתב החשדות פשוט לא נכון, מתייחסים לכל נקודה, מפתיעים גם בחומר חדש וגם בזה שמביאים חומרים חדשים". הוא הוסיף: "אנחנו מאמינים שבסופו של יום לא יישאר בכתב החשדות שום דבר, מקווים ומאמינים שבסופו של דבר התיקים האלה ייסגרו".

כתב החשדות, בו הודיע היועמ"ש לנתניהו כי נשקלת העמדתו לדין, נמסר בסוף פברואר - וחודש לאחר מכן הודיע מנדלבליט כי השימוע ייערך לכל המאוחר ב-10 ביולי. הפרקליטים שייצגו את ראש הממשלה באותה תקופה סירבו לאסוף את חומרי החקירה כדי להתחיל להיערך לשימוע עד שיוסדר תשלום שכר הטרחה שלהם - ולבסוף עזבו רובם את צוות ההגנה. נתניהו הגיע להסדר רק מול עו"ד חדד, שאסף את החומר באמצע מאי. אז גם הסכים היועמ"ש לדון בבקשת נתניהו לדחות את השימוע, ואף נעתר לה ודחה אותו למועד הנוכחי.

בשבוע שעבר הודיע מנדלבליט כי נעתר לבקשת סנגוריו של נתניהו לקיים לא פחות מארבע ישיבות שימוע. היום ומחר יוקדשו לשמיעת טענות הסנגורים בנוגע לתיק 4000, במסגרתה חשוד ראש הממשלה בקבלת שוחד. ביום ראשון יישמעו הטיעונים בנוגע לתיק 1000 (פרשת המתנות), וביום שני יסתיים השימוע בטיעונים לגבי תיק 2000 (שיחות נתניהו-מוזס). בשני התיקים האחרונים חשוד נתניהו בעבירות של מרמה והפרת אמונים. ראש הממשלה עצמו לא יגיע לשימוע, שכן הנוהג הוא שהחשוד אינו משתתף בישיבות אלה - אלא רק סנגוריו.

(עדכון ראשון: 08:39)

Let's block ads! (Why?)



2019-10-03 06:57:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMTYyNDDSAQA?oc=5
52781611824576

Bagikan Berita Ini

0 Response to "החל היום השני לשימוע של נתניהו; פרקליטיו: "הצגנו ראיות חדשות" - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.