Search

פרקליטי נתניהו בכניסה ליום השימוע השני: "הצגנו מסמכים שלא היו בחומרי החקירה" - ישראל היום

פרקליטי נתניהו בכניסה ליום השימוע השני: "הצגנו מסמכים שלא היו בחומרי החקירה" - ישראל היום

עורך הדין יוסי אשכנזי, פרקליטו של ראש הממשלה נתניהו, דיבר הבוקר (חמישי) בכניסה לשימוע בתיק 4000. "יש קשב רב בלשכת היועץ ואנחנו מרוצים מזה. הצגנו מסמכים שלא היו בחומרי החקירה", אמר. הפרקליט הוסיף, "טענו אתמול בשימוע אצל היועץ המשפטי במשך 11 שעות. אני מעריך שנצטרך זמן דומה גם היום". 

אתמול התקיים יומו הראשון של השימוע לראש הממשלה, בנימין נתניהו במשך 11 שעות. צוות ההגנה של ראש הממשלה המונה עשרה עורכי דין בהם עו"ד עמית חדד, עו"ד יוסי אשכנזי ועו"ד רם כספי, שטח את טיעוניו בפני היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ובכירי הפרקליטות, וניסה להניעם מלהגיש כתב אישום נגדו. היום הראשון עסק בתיק 4000 וגם מחר (חמישי) צפויים להימשך ולהישמע טיעוני ההגנה בתיק. 

פרקליטי נתניהו מגיעים לשימוע // צילום: עמי שמיר

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "פרקליטיו של ראש הממשלה, שהכינו את התשובות לשימוע ביסודיות רבה, העלו שורה ארוכה של טיעונים שנתמכים בראיות רבות, חלקן חדשות, שסותרים לחלוטין את הטענות בכתב החשדות".

עו"ד יוסי אשכנזי בכניסה לדיון // צילום: יהונתן שאול

עו"ד רם כספי, היועץ לצוות ההגנה של נתניהו, אמר בצאתו ממשרד המשפטים על חברי התביעה: "הם באים בלב פתוח ובנפש חפצה".

במסגרת השימוע ניסו לקעקע עורכי הדין את הטיעון לשוחד. נטען כי עד המדינה שלמה פילבר פעל על דעת עצמו וכי הפניות לשאול אלוביץ' בעניין הסיקור בוואלה שנעשו על ידי שרה ויאיר נתניהו ועד המדינה ניר חפץ נעשו על דעת עצמם.

קו ההגנה של צוות ראש הממשלה טוען כי כל הרגולטורים שנוגעים בדבר בהם הרשות להגבלים עסקיים, המועצה לכבלים וללוויין, וועדת הריכוזיות ויועמ"ש משרד התקשורת אישרו את המיזוג בין בזק ו-yes, ועל כן אישור נתניהו היה רק בדבר חותמת גומי. 

מנדלבליט בכניסה ליום השימוע השני במשרדו // צילום: יהונתן שאול

זאת ועוד, בעקבות הרפורמה של השוק הסיטונאי שקידם נתניהו מניית בזק התרסקה, והחברה שווה היום פחות מחצי ממה שהייתה שווה טרם הרפורמה. עוד הם ניסו לשכנע כי אתר וואלה הוא אתר עוין לראש הממשלה. הצוות הסתמך על בדיקה של אתרי העין השביעית, גלובס ומידה, שמצאו שוואלה עיין את נתניהו אף יותר מכלי תקשורת אחרים ובייחוד בזמן הבחירות. 

בראשון תיק 2000 ובשני תיק 1000

ביום ראשון יישמעו טיעוני ההגנה באשר לתיק 2000 וביום שני טיעוני ההגנה בתיק 1000. בכך, ועל פי בקשת צוות ההגנה, נפרש השימוע בתיקי נתניהו על פני ארבעה ימים. 

עם כניסת עורכי הדין למשרדי היועץ ברחוב סאלח א-דין בירושלים, מסר עו"ד עמית חדד כי "נציג את הראיות שכולם מכירים וגם ראיות חדשות. אנחנו בטוחים שכשנסיים להציג את הדברים שלנו לא יהיה מנוס מלסגור את התיק. אנחנו מאמינים בהליך השימוע, אנחנו לא מדברים על עסקה. אנחנו מאמינים שבסופו של יום שלושת התיקים האלו חייבים להיסגר".

עו"ד רם כספי הוסיף כי הוא סבור שקיים בסיס מוצק לשינוי כתב החשדות. "אני מייחס חשיבות רבה להליך השימוע, וסבור שקיים בסיס מוצק לשנות את פני הדברים, כפי שעולים מכתב החשדות. אין לי ולו ספק קל שבמסגרת הליכי השימוע, היועמ"ש יגבש החלטותיו באורך מקצועי וענייני תוך התעלמות מוחלטת מרעשי הרקע, מהפגנות בו ומלחצים תקשורתיים".

מול באי כוחו של ראש הממשלה – עו''ד כספי, עו''ד עמית חדד ועו"ד יוסי אשכנזי – התייצב צוות התביעה בראשות היועמ"ש מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניתן ופרקליטת מחוז תל אביב ליאת בן ארי יחד עם כ-20 מאנשי צוות התביעה. לפני כניסתו לדיון אמר עו"ד כספי: "יש חומרים שיכולים לשנות את פני הדברים. נושא החנינה או עסקת הטיעון כלל לא על הפרק".

Let's block ads! (Why?)



2019-10-03 07:00:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjk2NTg10gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjk2NTg10gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "פרקליטי נתניהו בכניסה ליום השימוע השני: "הצגנו מסמכים שלא היו בחומרי החקירה" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.