Search

אחרי כשעה: הסתיימה פגישת נתניהו וליברמן; הליכוד: "לא הושגה פריצת דרך" - ישראל היום

אחרי כשעה: הסתיימה פגישת נתניהו וליברמן; הליכוד: "לא הושגה פריצת דרך" - ישראל היום

ראש הממשלה נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נפגשו הבוקר (חמישי), כחלק מהמאמצים להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. 

ממפלגת הליכוד נמסר: "נתניהו הציע לליברמן להצטרף לממשלה מהר ככל האפשר, כדי לתרום להקמתה של ממשלת אחדות. בפגישה לא הושגה פריצת דרך". עוד נמסר, "ראש הממשלה יעדכן את ראשי בלוק המחנה הלאומי בפגישה". 

ממפלגת ישראל ביתנו נמסר: "ליברמן ציין בפגישה שלאור האתגרים הביטחוניים והכלכליים ממשלת אחדות היא צו השעה, ובחירות נוספות לא ישנו את המפה הפוליטית באופן מהותי. הדרך הנכונה היא גיבוש קווי יסוד משותפים בין ישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן. רק אחר כך נדון על חלוקת התיקים והרוטציה על ראשות הממשלה".

ליברמן בכנסת הבוקר, אחרי הפגישה עם נתניהו // צילום: אורן בן חקון

השניים שוחחו אתמול, וקבעו להיפגש. נתניהו אמר לליברמן: "אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה. ניפגש, נראה אם זה רציני או לא, ובהתאם לזה נקבל החלטה". גורם בליכוד התייחס אתמול לפגישה, ואמר: "מקווים שזו תהיה פגישת נימוסין ואולי אפילו היא תהיה באמת מנומסת, אבל קשה לומר שאנחנו בונים על תוצאות מרחיקות לכת".

ליברמן התייחס לפגישה בחשבון הפייסבוק שלו, וכתב: "הוזמנתי על ידי נתניהו לפגישה בלשכתו. כפי שאמרתי מיד אחרי הבחירות, וגם לפני ואחרי הפגישה עם גנץ – אם נוזמן באופן רשמי נבוא, ואכן מחר תתקיים פגישה". 

ליברמן: לא פוסל אף אחד // מתוך עמוד הפייסבוק של אביגדור ליברמן

"יצוין כי כל מאמצינו הם להקים ממשלת אחדות לאומית שמורכבת משלוש מפלגות - ישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן. עמדה זו הבהרנו לפני הבחירות, במהלך הבחירות, אחרי הבחירות, וגם היום בצהריים לאחר ישיבת מנהלת המפלגה. לא נהיה שותפים לשום ממשלה אחרת".

ליברמן הוסיף, "לצערי ראיתי היום את הליכוד מקריב את ח"כ אבי דיכטר ומזיז אותו מתפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ומנגד אותו הליכוד שומר בקנאות על ח"כ משה גפני בתור יו"ר ועדת הכספים. הצטערתי לא פחות לראות את כחול לבן משתפים פעולה עם הרשימה המשותפת והחרדים, ומסכימים להשאיר את גפני בתור השומר על השיבר בתפקיד יו"ר ועדת הכספים".

עוד בנושא: 

כזכור, ביום ראשון בכיר בסביבת ראש הממשלה דחה את הצעת ליברמן למפגש בין השניים. לדבריו, "איווט רוצה פגישה עם נתניהו כדי להפיל עליו את האחריות לבחירות הנוספות". אותו בכיר לעג לליברמן ואמר: "מי שהפיל בשנה האחרונה שתי ממשלות שהליכוד עמד בראשן שיחבור לחבריו החדשים".

ליברמן אמר באותו היום שהוא מוכן לשבת למו"מ עם הליכוד. "אנחנו מוכנים לנהל משא ומתן בתנאי שהליכוד יפנה אלינו רשמית ולא מאחורי הקלעים, כמו שזה קרה עד כה", אמר ליברמן. עם זאת, הוא הדגיש כי הכוונה שלו היא למשא ומתן עם הליכוד בלבד, ללא שאר המפלגות המרכיבות את בלוק גוש הימין שהקים נתניהו לאחר הבחירות.   

מוקדם יותר היום נערכה פגישה של חברי המטה המצומצם של מפלגת ישראל ביתנו, שבה דנו במצב הפוליטי שנוצר עם פיצוץ המשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן. חברי המטה דנו בין היתר במצב הפוליטי שנוצר והודגש כי הדבר האחרון שהמדינה צריכה היום הן בחירות חדשות. 

יחברו יחדיו? ליברמן (משמאל) וגנץ // צילום: אלעד מלכה

יו"ר המפלגה, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר: "גם אם יתקיימו בחירות שלישיות, המצב במפה הפוליטית לא ישתנה משמעותית, ולכן חייבים להגיע לפתרון מושכל ולהשאיר את כל השיקולים האישיים והאגו בצד".

עוד אמר ח"כ ליברמן כי "במסגרת הדו צדדית בין הליכוד לכחול לבן ניתן יהיה להתקדם הרבה מעבר למה שראינו עד היום, אך אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך, ישראל ביתנו תניח הצעה משלה לשתי הסיעות".

"בכל מקרה אחרי יום כיפור נכנס לכל מלאכת הרכבת הממשלה בהילוך גבוה״ הוסיף. כמו כן, הבהיר ליברמן כי ינצל את יום השבעת הכנסת ה-22 מחר (חמישי) למגעים לא פורמליים עם ראשי הליכוד וכחול לבן.

בהכנת הידיעה השתתף אבי כהן

Let's block ads! (Why?)



2019-10-03 07:58:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjk2NjA50gEA?oc=5
52781614202104

Bagikan Berita Ini

0 Response to "אחרי כשעה: הסתיימה פגישת נתניהו וליברמן; הליכוד: "לא הושגה פריצת דרך" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.