Search

הפרקליטות מאתרגת את ליברמן למרות הראיות המחייבות חקירתו - News1 מחלקה ראשונה

הפרקליטות מאתרגת את ליברמן למרות הראיות המחייבות חקירתו - News1 מחלקה ראשונה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור מליברמן, זכה להקלות רבות: הפרקליטות אתרגה את ליברמן במשך תקופה ארוכה ונמנעה מלחוקרו באזהרה, למרות הראיות הפליליות שנאספו נגדו בפרשת ישראל ביתנו. באותה תקופה נמנע ליברמן - בניגוד למנהגו במשך שנים רבות קודם לכן - מהטחת האשמות/ביקורת על הפרקליטות והמשטרה. מצב זה עומד להסתיים, למורת רוחו של ליברמן. חקירתו היא שאלה של זמן, אלא אם פרקליט המדינה, שי ניצן, יסכל זימונו לחקירה.

עם או בלי קשר - ליברמן נמנע לאחר הבחירות לכנסת ה-21-22, בתואנות שונות ומדומות, מכניסה לקואליציה ולממשלה בראשותו של בנימין נתניהו. התנהלותו עוררה ביקורת ותמיהות. עתה יצטרך ליברמן לתכנן מחדש את צעדיו.

ל-News1 נודע, כי סגנית השר לשעבר, פאינה קירשנבאום, העומדת לדין בגין שורה של עבירות פליליות בפרשת ישראל ביתנו - קירשנבאום חשופה לסיכון ולגזר דין שישלח אותה ל-8-5 שנות מאסר בכלא - התבטאה בפני מקורבים, מספר פעמים, באופן חמור נגד נתניהו. לטענתה, נתניהו הוא האשם בחקירה שנפתחה נגד ישראל ביתנו. קירשנבאום נמנעה ממסירת פרטים, אך חזרה שוב ושוב על ההאשמות נגד נתניהו.

ל-News1 נמסר עוד, כי בין פאינה קירשנבאום לבין ליברמן נוצר מאזן אימה: מחד-גיסא, היא אכן חוששת לבטחונה האישי ולשלומם של בני משפחתה, אם אכן תסכים לשמש עדה נגד ליברמן (כדאי לזכור דבר גורלם של עדים נגד ליברמן); ומאידך-גיסא - היא לא תוכל להשלים עם מצב, שבו היא תלך לכלא לתקופה ארוכה (הסיכון כאמור הוא 8-5 שנות מאסר בפועל), וליברמן ייכנס לממשלתו של נתניהו כלשון מאזניים, יקבל את כל דרישותיו ויסתובב בעולם כשר בכיר מטעמה של הממשלה.

ליברמן דרוש לחקירה

עתה, עם חשיפת המידע בדבר אתרוגו של ליברמן, מצד אחד, והחשדות נגדו מצד שני, עומד ליברמן בפני סיכון של חקירה באזהרה כחשוד בעבירות פליליות. ל-News1 נמסר, עצם החשיפה וקשירת הקצוות, יחייבו את הפרקליטות לחדול מאתרוגו של ליברמן.

הצורך בחקירתו התחדד, במיוחד נוכח המידע שנחשף ביום 16.04.19 בחקירתה הנגדית של פאינה קירשנבאום. באותו מעמד הוברר, כי דאוד גודובסקי (הורשע ונגזרו עליו 7 שנות מאסר בפועל), ששימש כיד ימינו ומקורבו של ליברמן, הנחה את יו"ר עמותת איילים, מתן דהן (שהואשם והורשע) להחזיר "בדלת האחורית" שני מיליון ש"ח בהם ייעשה שימוש אחר, צדדי ולא מדווח, מתוך חמישה מיליון ש"ח שיועברו לאיילים מהכספים הקואליציוניים. למחאתו של מתן דהן השיב גודובסקי כי זו הדרישה וזה התנאי להזרמת הכספים, וכי הדבר נעשה "לשביעות רצונו של 'הבוס'". פאינה קירשנבאום נשאלה בעדותה מי הבוס: והשיבה - "כנראה ליברמן". קירשנבאום מיוצגת במשפטה על-ידי עו"ד גיורא אדרת - שהיה ו/או ועודו נאמנו ופרקליטו של ליברמן בשורה של עניינים (הערה, י.י. - מאופן התנהלותו של עו"ד אדרת עולה החשש, שהוא שומר גם על ליברמן ועל גורם אחר המעורב בפרשה, יותר מאשר על האינטרסים המשפטיים של קירשנבאום).

ל-News1 נמסר עוד, כי הפרקליטות תבחן מחדש פניה לשני הנאשמים המרכזיים: דאוד גודובסקי ופאינה קירשנבאום, בהצעה שימסרו את הידוע להם על אחריותו ומעשיו של ליברמן לכספים שהוצאו במרמה ובתחבולה מכספים קואליציוניים שהוזרמו לטובת ייעודים זרים של סיעת ישראל ביתנו. לגודובסקי ולקירשנבאום, שעלולים להישלח לכלא לשנים רבות, יכול שיוצעו הסדרי טיעון שייכללו הקלות משמעותיות - אם יסכים מי מהם לשמש עד מדינה ו/או עד תביעה באופן שניתן יהא למצות את הדין עם ליברמן.

Let's block ads! (Why?)



2019-10-01 12:05:36Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiNGh0dHBzOi8vd3d3Lm5ld3MxLmNvLmlsL0FyY2hpdmUvMDAxLUQtNDE4NDIwLTAwLmh0bWzSAQA?oc=5
CBMiNGh0dHBzOi8vd3d3Lm5ld3MxLmNvLmlsL0FyY2hpdmUvMDAxLUQtNDE4NDIwLTAwLmh0bWzSAQA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "הפרקליטות מאתרגת את ליברמן למרות הראיות המחייבות חקירתו - News1 מחלקה ראשונה"

Post a Comment

Powered by Blogger.