Search

חמאס ישב על הגדר - וחשף כמה עמוק הוא נמצא בהליך ההסדרה - ישראל היום

חמאס ישב על הגדר - וחשף כמה עמוק הוא נמצא בהליך ההסדרה - ישראל היום

מבחינת ישראל סבב הלחימה הנוכחי הסתיים עם חיסולו של בכיר הג’יהאד האיסלאמי הפלשתיני בהה אבו אל עטא. ניתן להעריך שגם בג׳יהאד האיסלאמי היו מסתפקים בירי של כמה מאות רקטות ושיבוש החיים של רוב אזרחי ישראל, אולם לא רק חיסולו של אל עטא גרם להלם בשורות הארגון הפרו איראני, אלא גם ההישג המודיעיני של מערכת הביטחון הישראלית שהצליחה להגיע עד לחדר השינה של אל עטא ולחסלו במבצע כירורגי נקודתי. 

יתרה מכך, הכתף הקרה של חמאס לג’יהאד האיסלאמי ואי השתתפותו בסבב הלחימה הנוכחי על אף ההצהרות מצד ראשי התנועה בדבר החשיבות בניהול מערכה משותפת אל מול ״האויב הציוני״, הביאה למעשה לתוצאה האופטימית מבחינתה של ישראל בכל הנוגע לשיבוש שיתוף הפעולה בין חמאס והג’יהאד האיסלאמי הפלשתיני, שהנו הארגון השני בגודלו ובחשיבותו ברצועה. הדיווחים מעזה על חילופי ההאשמות בין הארגונים, הביקורת המתריסה שמתח כלפי חמאס מזכ״ל הג’יהאד האילאמי זיאד נח׳לה, על כך שבחמאס יושבים בצד ואילו לוחמי הג’יהאד האסלאמי הם אלה המגינים על עזה, ומקריבים את חייהם בלחימה מול ״האויב הציוני״, מעידים עד כמה החיסול של אבו אל טהא השיג את מטרתו.  

עם זאת מה שברור הוא שבסיום סבב הלחימה הנוכחי תעמוד ישראל בפני מציאות מורכבת ולא פשוטה - לא עוד ענישה קולקטיבית של חמאס מתוקף היותו הריבון השולט ברצועת עזה, אלא היערכות צבאית ביטחונית מול האינטרסים של שני ארגוני הטרור הגדולים ברצועה. 

המבנה הארגוני של הג’יהאד האיסלאמי מורכב מזרוע צבאית בעלת השפעה רבה שממוקמת ברצועת עזה והנהגה מדינית שפועלת בעיקר מדמשק וטהראן ופועלת לפי ההוראות שמגיעות ממשמרות המהפכה של אירן. זאת בניגוד לחמאס שהחלוקה ההיררכית בו ברורה והזרוע הצבאית כפופה להחלטות ההנהגה המדינית היושבת בעזה ובחו״ל. 

יש להדגיש כי העובדה שהג’יהאד האיסלאמי לא ביצע שיגורים משמעותיים לגוש דן וטווחים רחוקים יותר אינה משום שהוא אינו מסוגל או נובעת מהסיכולים הממוקדים נגד חוליות המשגרים. כעת מתברר כי חוסר התיאום בין ההנהגה המדינית של הג’יהאד האיסלאמי שרובה תמכה בהפסקת אש לבין הזרוע הצבאית של הג’יהאד האיסלאמי, ובעיקר החטיבה הצפונית שלה עליה פיקד אבו אל עטא, שסירבו לקבל את מרות ההנהגה המדינית והחלטתו של מזכ"ל הארגון להסכים להפסקת אש. אלו גם אותם שיגורים "סוררים״ שהפרו אתמול את הפסקת האש. 

באופן אבסורדי אי השתתפותו  של חמאס בסבב הלחימה הביאה עליו לביקורת קשה אולם גם חיזקה את מעמדו כריבון ברצועת עזה וחשפה עד כמה עמוק נמצא ארגון הטרור בהליך ההסדרה ברצועת עזה שמקדמות מצרים וישראל בשיתוף האו״ם. 

יש להדגיש כי על אף ההישגים הצבאיים והמודיעיניים של ישראל בסבב הלחימה האחרון, ארגון הג’יהאד האיסלאמי הפלשתיני הצליח למרות הכל לסמן שני הישגים חשובים מבחינתו. הראשון הוא שהזרוע הצבאית של הארגון מסוגלת לנהל מערכה מול ישראל גם ללא חמאס, וההישג השני והמאוד חשוב בעיני הג’יהאד האיסלאמי הפלשתיני הנה העובדה כי הארגון לבדו הצליח לשבש ולשתק את שגרת החיים של יותר משני שליש של תושבי מדינת ישראל. 

Let's block ads! (Why?)



2019-11-15 09:31:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzA3NDA50gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzA3NDA50gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "חמאס ישב על הגדר - וחשף כמה עמוק הוא נמצא בהליך ההסדרה - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.