Search

מכת חורף: נהריה נצורה, הצפות ענק באשדוד ובראש העין; מפלס הכנרת ממשיך לטפס - ישראל היום

מכת חורף: נהריה נצורה, הצפות ענק באשדוד ובראש העין; מפלס הכנרת ממשיך לטפס - ישראל היום

הסערה החורפית שהשתוללה בעיקר בצפון עד אתמול, הגיעה כבר במהלך הלילה לאזור המרכז ויצרה שיבושים רבים כתוצאה מירידת משקעים מרובה. 

שוטרי סיור בעיר אשדוד חילצו הבוקר (חמישי) נהגת צעירה שנקלעה אל תוך שלולית ברחוב שד' ירושלים בעיר. השוטרים הבחינות ברכב שנכנס אל תוך שלולית ענק במקום וכי הנהגת שבו אינה יכולה להמשיך בנסיעה. צוות השוטרים נכנס רגלית אל השלולית, חבר לנהגת וחילץ אותה מהמקום בשל הסיכון הרב אליו נקלעה. לפי מטאו טק: באשדוד ירדה כמות של 36 מ"מ. 

הצפות בראש העין // צילום: כבאות והצלה

נחל רבה עלה על גדותיו בראש העין, בעקבות כך בתים בעיר הוצפו וכלי רכב נתקעו בשלוליות גדולות שנוצרו. שלושה צוותי כיבוי וחילוץ פעלו לאורך כל הלילה במספר חילוצים מהצפות שנוצרו בבתים ובכבישים בעיר. בעקבות הגשם הרב, בתים רבים הוצפו והאזרחים נדרשו לחילוץ מהבית. כמו כן, רכבים נתקעו בתוך המים עקב ההצפות בקרבת נחל רבה. לא היו נפגעים בכל האירועים.

חילוץ אזרחים במושב גבעתי בשפלה // צילום: דוברות כבאות והצלה

במושב גבעתי, דווח מוקדם יותר על מספר אנשים שנלכדו בצרכניה כשבחוץ פני המים הגיעו לגובה מטר. למקום גוייסו טרקטורים לסיוע, ולוחמי האש נעזרים בהם בכדי להעביר את האזרחים למקום מבטחים.

החילוץ מהצרכניה // צילום: כבאות והצלה

בנהריה עדיין בולטים הנזקים שנגרמו מהצפות אמש והעירייה פרסמה הבוקר מספר הנחיות לתושבים. "כל פעילויות העירייה ומוסדותיה לא יפעלו היום עד להודעה חדשה. העיריה תפעל היום במתכונת חירום, ללא קבלת קהל, עם צוותי שטח נרחבים בכל רחבי העיר בשיתוף כוחות ההצלה והבטחון" נכתב בהודעת העירייה שהדגישה כי "הגשמים פערו בורות בכבישים וסחפו חפצים, הנהגים מתבקשים לנסוע בזהירות רבה, ויש להימנע משהייה ברחובות שאינה הכרחית".

זרימה עזה בנחלים בצפון ובדרום // צילום: רשות הטבע והגנים

נכון להבוקר, במחוז צפון לא מתקיימים לימודים ב: מטה אשר, מעלה יוסף, שלומי, נהריה, מעלות ועכו. הרשויות שבהן לא יתקיימו לימודים בחינוך המיוחד: כפר ורדים, מגדל העמק וכרמיאל. ההיסעים והמלווים בוטלו. בנוסף לא יתקיימו היום לימודים בפנימיית אלוני הבשן ובתיכון עין גדי, ובמחוז דרום, אין לימודים במועצה אזורית תמר - תיכון.

בתל אביב דווח על קריסת מרפסת בקומה הראשונה בבניין ברחוב קפלן ללא נפגעים. אנשי הנדסה שהגיעו למקום קבעו כי אין סכנת קריסה לבניין - אך זימנו את מהנדס העיר לחוות דעת נוספת. במהלך הלילה פעלו בכל רחבי מחוז תל אביב, שוטרים, לוחמי יס"מ ומתנדבים בהגשת סיוע לאזרחים שנתקעו בשלוליות ולא יכלו לחלץ עצמם. הבוקר כל הכבישים וצירי התנועה במחוז תל אביב היו פתוחים לתנועה.

שלג כבד באתר החרמון // צילום: אתר החרמון

מאתר החרמון נמסר כי האתר יישאר סגור היום בעקבות מזג האוויר, אם כי התווספו למפלס התחתון כחצי מטר של שלג טרי והטמפרטורה במפלס התחתון עומד על מעלה אחת מתחת לאפס.

אווזים משתכשכים בשלולית // צילום: נועה טאור

לפי נתוני רשות המים, הכנרת השלימה הבוקר עלייה של 23 ס״מ ביממה והמפלס הגיע ל-211.10-. מתחילת החורף עלה מפלס הכנרת ב-80 ס״מ. לכנרת מלאה חסרים עדיין 2.30 מטרים. הזרימות בנהר הירדן הגיעו לספיקה של 136 מ״ק/שני. נחל קישון זורם בעוצמה רבה כשהשיא שנמדד השתווה לשיא היסטורי  - 215 מ״ק. בנחל חילזון נמדדה ספיקה של 65 מ״ק. נחל אילון הגיע בשלב זה לספיקה של 100 מ״ק.

Let's block ads! (Why?)



2020-01-09 09:04:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIyOTAx0gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIyOTAx0gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "מכת חורף: נהריה נצורה, הצפות ענק באשדוד ובראש העין; מפלס הכנרת ממשיך לטפס - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.