Search

הותר לפרסום: השופט איתן אורנשטיין התכתב עם נוה - ישראל היום

הותר לפרסום: השופט איתן אורנשטיין התכתב עם נוה - ישראל היום

בדיון בבית המשפט טען נציגו של השופט אורנשטיין כי ההתכתבות שניהל עם עו"ד נוה ערב מינויו הייתה לגיטימית ועסקה בהקצאת שופטים, ואין לייחס לה מימד אחר.

לטענת נציג להב 433, הטענה כי הם בחרו מה לחקור ומה לא לחקור אינה מדויקת.

תגובת השופט איתן אורנשטיין דרך דוברות הרשות השופטת: "מדובר בהתכתבות שהתקיימה במאי 2016 בין עו"ד נוה כראש לשכת עורכי הדין דאז ובין השופט איתן אורנשטיין כמי שהיה אז מועמד לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב. הסמכות בחוק למינוי נתונה בידי שר המשפטים, בהסכמת נשיא בית המשפט, וזאת לאחר קבלת המלצה מאת ועדה מייעצת שראיינה את המועמדים וכן גורמי חוץ שונים, ובהם ראש לשכת עורכי הדין.

"לקראת גיבוש עמדת הלשכה לעניין המועמד המומלץ על ידה, קיים עו"ד נוה כראש הלשכה שיחות עם המועמדים השונים וביניהם השופט אורנשטיין, בהן ביקש לברר מהי תכנית העבודה הארגונית שלו ומהם השיפורים הניהוליים שבכוונתו לבצע אם ייבחר לתפקיד.  

"במסגרת זו, ציין עו"ד נוה בפני השופט אורנשטיין כי ראוי לחזק את ההתמקצעות בתחומים שונים בבית המשפט המחוזי ובהם התחום הנזיקי, המנהלי ותובענות ייצוגיות, שלגביהם מתלוננים עורכי הדין כי בית המשפט המחוזי בתל אביב אינו נותן מענה מקצועי מספק, ולכן מעדיפים עורכי הדין להגיש את תביעותיהם בערים אחרות.

"השופט אורנשטיין השיב לכך באומרו כי הוא מתכוון לתקן את הדבר ולפעול לשיפור ולחיזוק ההתמקצעות של השופטים המופקדים על תחומים אלה. על רקע זה כתב עו"ד נוה לשופט אורנשטיין, ערב הופעתו לפני הוועדה המייעצת, שנוכח התחייבותו זו הוא מתכוון לתמוך במועמדותו וכי הוא המועמד המועדף על הלשכה.

"מדובר בהתכתבות עניינית הנוגעת לנושאים מערכתיים-ניהוליים והניסיון לייחס לה מימד של התחייבות על בסיס אישי כלשהו - אין לו שחר.

"השופט אורנשטיין אכן נבחר בהמלצת הוועדה המייעצת לנשיא בית המשפט המחוזי על ידי השרה לשעבר איילת שקד ונשיאת בית המשפט, מרים נאור, וזאת בזכות כישוריו המצוינים לתפקיד והוא ממלא את התפקיד בהצלחה רבה קרוב לשלוש שנים".

מטעם עורכי דינו של אפי נוה, עורכי הדין בעז בן צור, כרמל בן צור וגיא רוה נמסר: "היום ניתנה החלטה בבקשות כלי תקשורת שונים לפרסם תכתובות בין אפי נוה לשופט אורנשטיין ושופטים נוספים. בית המשפט הבהיר כי צווי איסור הפרסום, ובכלל זה פרסום כל התוכן מהטלפונים הניידים של נוה - שנגנבו ונפרצו - נותרים בתוקפם. זאת, בעיקר נוכח הפגם החמור בהשגת התכנים תוך ביצוע עבירות. בית המשפט הבהיר כי נוכח 'הפגיעה הקיצונית במיוחד', כלשון בית המשפט, בפרטיותו של נוה וצדדים שלישיים עימם שוחח, אין הצדקה לפרסם תכנים אלה.

"עוד הבהיר בית המשפט כי הטענה שמדובר בחומר שהושג בשלב הראשוני, לפני העברת החומר למשטרה, בדרך של ביצוע עבירה פלילית, הוא נתון שלא ניתן להתעלם ממנו והוא ילווה את הדיונים בתיק זה בכלל המישורים". בהתאם לכך, נדחו מרבית הבקשות לצמצום צו איסור הפרסום. בצד זאת, הבהיר בית המשפט כי נוכח הסכמתו של הנשיא אורנשטיין, יש לאפשר את פרסום התכתובות עימו. בא כוח הנהלת בתי המשפט הבהיר במהלך הדיון כי מדובר בהתכתבות לגיטימית, ועתה לאחר חשיפתה ניתן לראות כי היא מדברת בעד עצמה, כפי שציין בית המשפט הנכבד בעצמו במהלך הדיון".

Let's block ads! (Why?)



2020-01-08 12:31:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIyNjc10gEA?oc=5
52781755621362

Bagikan Berita Ini

0 Response to "הותר לפרסום: השופט איתן אורנשטיין התכתב עם נוה - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.