Search

ברוב של 62 מול 43: הכנסת העניקה חסינות לחיים כץ - ישראל היום

ברוב של 62 מול 43: הכנסת העניקה חסינות לחיים כץ - ישראל היום

מליאת הכנסת החליטה להעניק חסינות לחבר הכנסת חיים כץ, ברוב של 62 תומכים מול 43 מתנגדים. ההחלטה התקבלה בישיבת פגרה מיוחדת שנערכה היום (שני).

עם תחילת הישיבה נכחו במשכן רק 25 ח"כים. בדיון נאמו בעיקר ח״כים מהאופוזיציה, שהביעו התנגדות למתן חסינות לכץ. השר היחיד שדיבר עד כה היה יריב לוין מהליכוד. יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, הצליח לחמם את האווירה בישיבת המליאה, כשתקף את גנץ, אשכנזי ולפיד על כך שאינם באים בידיים נקיות כשהם מדברים על האישומים נגד נתניהו.

ערוץ הכנסת

חבר הכנסת יואב סגלוביץ' (כחול לבן) אמר בישיבה: "חוק החסינות נועד כדי שנוכל לפעול באופן חופשי בכנסת, אולם הכנסת אינה עיר מקלט לנאשמים". 

שר התיירות, יריב לוין (הליכוד) אמר: "יש פה תקדים מסוכן של הפיכת הליך החקיקה לאירוע פלילי. זה פוגע בליבת העבודה של חברי הכנסת ושם אותנו בסיכון בלתי סביר". 

יו"ר רשימת כחול לבן, בני גנץ, הודיע בנאומו במליאה כי לאחר הבחירות בכוונתו להקים ועדה מיוחדת שתדון בהוצאת נושא החסינות מהכנסת. לדבריו, הנטייה שלו היא להעביר את הטיפול בחסינות לגוף חיצוני, שיורכב מח"כים לשעבר.

בדבריו במליאה אמר חבר הכנסת כץ: "שקל אחד לא נכנס לכיסי או של אף אחד אחר כתוצאה מהעברת החוק הזה. החוק לא היה רטרואקטיבי. כל אזרחי מדינת ישראל נהנו מהחוק בשיעור שווה. בזמנו החוק השפיע רק על מבוגרים שהחזיקו אג"ח, אבל היום, עם החלת תוכנית חיסכון לכל ילד, הוא משפיע גם על התינוקות".

לפי כץ, "היום אני עומד לכתב אישום על עבודתי, כשפעלתי לפי מה שנהוג ומקובל בכנסת. להבנתי פעלתי בהתאם לתקנון הכנסת ובהתאם לנהוג ולמקובל בכנסת. לא עברתי על התקנון ועל כללי האתיקה. האישומים נגדי הם על שפעלתי בניגוד עניינים, ושלא גיליתי אינטרס אישי כביכול שהיה לי בנוגע לחוק. נהגתי בהתאם לכללי הכנסת: שח"כ פועל למען קבוצה רחבה הוא לא בניגוד עניינים. מה שעניין אותי היה הציבור, וידעתי שהחוק ימנע עושק של הציבור". 

כץ סיכם: "אם בסעיף הזה של חקיקה, לב הפעילות של חברי הכנסת, לא תהיה חסינות – המשמעות שלא תהיה הגנה כלל לחברי הכנסת. אלו הדברים שעליהם תצביעו. לא ברור מדוע במקרה שלי הוגש כתב אישום. 30 ח"כים היו חברים בוועדה, הגדולה ביותר שהייתה בכנסת ישראל, והיא החליטה שאין להגיש נגדי כתב אישום".

כזכור לפני כשבועיים החליטה ועדת הכנסת להעניק לכץ חסינות בכנסת הנוכחית. ההחלטה נתקבלה ברוב של 16 ח"כים מסיעות הקואליציה וסיעת ישראל ביתנו, מול 10 מתנגדים מסיעות האופוזיציה ו-4 נמנעים, ביניהם שניים מנציגי כחול לבן - האוזר וביטון, ושני נציגים של הרשימה המשותפת - אחמד טיבי ומנסו עבאס. אם ההחלטה תאושר במליאת הכנסת, לא ניתן יהיה להגיש נגדו כתב אישום לביהמ"ש עד לאחר הבחירות לכנסת ה-23 בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

יצוין כי במידה וכץ ייבחר גם לכנסת הבאה וירצה ליהנות מהחסינות, יהיה עליו להגיש שוב בקשה לכנסת לקבל חסינות, וכל התהליך יחל מחדש.  

Let's block ads! (Why?)



2020-02-17 12:04:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM0Mjk50gEA?oc=5
52781817987118

Bagikan Berita Ini

0 Response to "ברוב של 62 מול 43: הכנסת העניקה חסינות לחיים כץ - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.