Search

דיווח: איראן מאיימת להרוס את קבר אסתר ומרדכי - ישראל היום

דיווח: איראן מאיימת להרוס את קבר אסתר ומרדכי - ישראל היום

ארגון "ארם איראן", שפועל בתחום שוויון הזכויות במדינה, מדווח כי השלטון האיראני מאיים להרוס את קבר אתסר ומרדכי בעיר האמדן, ולהפוך אותו למתחם קונסולרי פלשתיני. על פי הדיווח אנשי בסיג', מליציה בשליטת איראן, ניסו לפשוט אתמול (ראשון) על האתר ההיסטורי כנקמה על תוכנית המאה.

על פי מסורת יהודי פרס, קבר אסתר ומרדכי, המוכרים ממגילת אסתר, ממוקם בהמדאן, אחת מערי הבירה של המלכים האחמנים. האתר משמש כמקום עליה לרגל ותיירים רבים מגיעים למקום. במתחם יש שתי מצבות עץ גדולות שמכוסות בפרוכת, אחת של מרדכי והשנייה של אסתר. בכל שנה נקראת מגילת אסתר בפורים.

ב-2008 הכריזה ממשלת איראן על המתחם כאתר מורשת לאומית, אולם שלוש שנים מאוחר יותר, לאחר מחאה ציבורית, הוכרז כי אינו עוד אתר ממלכתי והסירו את השמירה מהמקום. סטודנטים איימו באותו הזמן להרוס את המתחם מכיוון ש"היהודים הורסים את מסגד אל אקצא ושואת 77 אלף האיראנים המתוארת במגילת אסתר".

הדיווח נשען על פרסום בסוכנות ידיעות נוצרית-איראנית, שבו נטען שב-7 בפברואר הצהירה המועצה לגיוס סטודנטים באוניברסטאות חמדן, כי יש להפוך את הקבר לקונסוליה פלשתינית, נקמה על תוכנית המאה, שתוארה על ידי הבסיג' כ"מעשה אכזרי של בגידה". בהודעה נכתב אז כי "לא תמצאו עוד את הקבר של אסתר. בעזרת האל נביס את המשטר הציוני, הגזעני והילדותי, ונהפוך את המקום לקונסוליה פלשתינית".

עם זאת, צוטט עלי מלמיר, מנכ"ל המורשת התרבותית והתיירות של מחוז המדאן, כשהוא מבהיר: "מדובר בנכס לאומי ואין לו קשר להקמת קונסוליה פלשתינית", כך שלא ברור האם התוכנית תישאר ברמת ההצהרה בלבד.

Let's block ads! (Why?)



2020-02-17 10:58:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM0Mjgz0gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM0Mjgz0gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "דיווח: איראן מאיימת להרוס את קבר אסתר ומרדכי - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.