Search

"פחות תקציב מבוזבז - יותר לילדי ישראל" - ישראל היום

"פחות תקציב מבוזבז - יותר לילדי ישראל" - ישראל היום

מפלגת כחול לבן הציגה היום (שלישי) את תוכנית החינוך שנחשפה לראשונה ב"ישראל היום", כשבמרכזה חינוך חינם לגיל הרך על חשבון הישיבות. התוכנית, שמהווה חלק מקמפיין הבחירות של המפלגה, כוללת בעיקרה תוספת של 8.5 מיליארד שקלים שמתוכננים להגיע על חשבון תקציבים קואליציוניים מגזריים. 

ח”כ חילי טרופר אמר בהשקת התוכנית כי "כל המחקרים מגיעים למסקנה ברורה: החינוך בגיל הרך הוא התשתית למערכת חינוך מצוינת ושוויונית. השקעה מסיבית בגיל הרך תחסוך בטווח הבינוני והארוך תקציבים רבים המושקעים בשלבים מאוחרים יותר. נדאג שהאחריות תועבר סוף סוף אחרי שנים של הבטחות סרק למשרד החינוך ושתיבנה כאן מערכת חינוך איכותית ושוויונית כבר מגיל לידה. פחות כספים קואליציונים מבוזבזים ויותר כסף לילדי ישראל".

 טרופר // צילום: אורן בן חקון

התוכנית נבנתה על ידי מודל של פרופ' מנואל טרכטנברג ומי שעסקו בבנייתה היו אנשי החינוך של הרשימה - חברי הכנסת חילי טרופר, קארין אלהרר, יעל גרמן ואורלי פרומן. ברשימה של ח"כ בני גנץ יתחייבו בפני הציבור, כאמור, על תוספת של 8.5 מיליארד שקלים שיהיו פרוסים בהשקעה של 5 שנים ויוזרמו באופן הדרגתי לטובת החינוך לגיל הרך. הכוונה היא לבני 0 עד 3. לפי המידע שהגיע לידי "ישראל היום", בתוכנית 4 גורמי השקעה עיקריים שייצאו אל הפועל בהליך הדרגתי אם כחול לבן תהיה בשלטון.

"הגיע הזמן לשינוי תפיסה אמיתי, להבנה שחינוך חייב להתחיל כבר מהגיל הרך שעל המדינה לייצר רצף חינוכי מגיל לידה ועד גיל 18" הוסיפה ח"כ קארין אלהרר. "עלינו לדאוג לבנייה של מערכת חינוכית מסובסדת, ראויה ובטוחה, שתעניק לילדים ארגז כלים מלא עוד מגילאי ינקות ושתאפשר להורים לשלוח את ילדיהם למסגרות בלב שקט, ללא הצורך לבחור בין קריירה לחינוך הילדים". 

עוד בנושא:

בראש ובראשונה מתוכננת הקלה על הנטל שאותו נושאים ההורים. כיום מעונות היום הם פרטיים, והורים לתינוקות ולפעוטות עד גיל 3 נדרשים לשלם סכומים של 2,500־4,000 שקלים מדי חודש. בכחול לבן יפעלו לפיקוח המעונות על ידי משרד החינוך, ובכך, למעשה, יעשו לביטול הנטל על ההורים ויביאו לסבסודו על ידי המדינה. 

 אלהרר // צילום: אורן בן חקון

"על מדינת ישראל לקחת אחריות על הגיל הרך מלידה עד גיל שלוש ולהעבירו למשרד החינוך, ככל תחומי החינוך", אמרה ח"כ אורלי פרומן, "עלינו להקל מהנטל הכלכלי של ההורים הכרוך בתשלומים גבוהים ולהבטיח מסגרות חינוך מפוקחות, מוסדרות ומובלות על ידי צוותי חינוך שהוכשרו לכך".

ח"כ יעל גרמן: "התכנית הזו תאפשר לזוגות צעירים ברחבי הארץ להצטרף לכח העבודה, כל המשק יהנה מכך, ובסופו של דבר חלק ניכר מהתכנית יחזיר את עצמו".

ומהיכן יגיע תקציב של 8.5 מיליארד שקלים? ובכן, בכחול לבן מבהירים, "הכספים יקוצצו מכספים קואליציוניים ממגזרים שונים. התוכניות אכן יכולות ואף צפויות להיות כואבות למגזרים שונים, אבל לכחול לבן יש סדרי עדיפויות. הראשון הוא תחום החינוך. השני הוא תחום הבריאות".

Let's block ads! (Why?)



2020-02-18 11:54:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM0NTkz0gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM0NTkz0gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to ""פחות תקציב מבוזבז - יותר לילדי ישראל" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.