Search

איראן מאיימת: "מוכנים למלחמה כוללת; הבסיסים האמריקניים בטווח שלנו" - ישראל היום

איראן מאיימת: "מוכנים למלחמה כוללת; הבסיסים האמריקניים בטווח שלנו" - ישראל היום

יום לאחר התקיפה של מיליציית החות'ים הנתמכת על ידי איראן על מפעלי הנפט ארמקו בסעודיה, מזהירה איראן את ארה"ב מפעולת תגובה, וטוענת כי כל בסיסי הצבא האמריקני ונושאות המטוסים שלו במזרח התיכון מכוסים על ידי טיליה.

 

 

"כולם צריכים לדעת שכל הבסיסים האמריקניים ונושאי המטוסים שלהם שבמרחק של עד 2,000 קילומטרים מסביב לאיראן נמצאים בטווח הטילים שלנו," אמר מפקד חיל האוויר האיראני, אמיראלי חג'יזדה. לפי סוכנות הידיעות האיראנית טאסנים, חג'יזדה הוסיף כי "איראן תמיד מוכנה למלחמה".

 

תקיפת המל"טים שביצעו אמש המורדים החות'ים הביאה להפסקתה של מחצית מהפקת הנפט בסעודיה, שכלכלתה מסתמכת על ייצוא נפט גולמי. מומחים מעריכים כי הסגירה, שתימשך עד שיותקנו המתקנים שנפגעו, תפגע בייצורן של כמעט חמישה מיליון חביות נפט ביום, למעלה מחמישה אחוזים מתפוקת הנפט העולמית.

 

דובר המורדים החות'ים אמר בהודעה משודרת כי: "אנו מבטיחים כי הפעולות שלנו יגדלו בהיקפן ומטרותיהם ויוסיפו לשבש את החיים בסעודיה עד שזו תחדל מהתוקפנות והמצור שלה נגד העם התימני".

 

מדובר בהישג המשמעותי ביותר במלחמתם של החות'ים, מורדים שיעים המחזיקים בשטחים נרחבים בתימן; ושל איראן, שהתמיכה בחות'ים עבורה היא חלק ממלחמה דתית וכלכלית נגד סעודיה.

Let's block ads! (Why?)



2019-09-15 07:30:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjkyMTA30gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjkyMTA30gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "איראן מאיימת: "מוכנים למלחמה כוללת; הבסיסים האמריקניים בטווח שלנו" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.