Search

"ניצחון לידיד ישראל, תבוסה לאנטישמיות" - ישראל היום

"ניצחון לידיד ישראל, תבוסה לאנטישמיות" - ישראל היום

ברכות מישראל: נשיא המדינה ראובן ריבלין ברך הבוקר (שישי) את ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, בעקבות ניצחונו בבחירות שנערכו אתמול במדינה, בהן הביס את יריבו ממפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין: "ברכות ידידי בוריס ג’ונסון! בשמי ובשם אזרחי ישראל אני מאחל לך הצלחה וברכה בהמשך דרכך כראש ממשלת בריטניה. אין לי ספק כי בהובלתך ימשיכו ויתחזקו היחסים החשובים בין המדינות וכי יחד נוכל לאתגרי התקופה בכל חזית".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח את ברכותיו לג'ונסון. "מזל טוב ידידי ‪בוריס ג’ונסון על הניצחון ההיסטורי שלך", כתב ראש הממשלה והוסיף, "זהו יום נהדר עבור תושבי בריטניה והידידות בינינו".

גם יו"ר כחול לבן בני גנץ הצטרף לברכות וכתב: אני מברך את ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, ידיד אמת של ישראל, על ניצחונו החד משמעי. אין לי ספק שבהנהגתו נמשיך לחזק את הקשרים הכלכליים, הביטחוניים והתרבותיים בין בריטניה לישראל".

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג התייחס גם הוא לנצחונו של ג'ונסון וכתב: "בחירתך היא בשורה נהדרת לא רק לאנגליה כי אם לעם היהודי כולו, ללוחמים נגד האנטישמיות ולנאבקים למען זכויות האדם והדמוקרטיה".

השר כץ: "ניצחון ערכי חד משמעי"

אל הדברים הצטרף גם שר החוץ ישראל כץ, שבנוסף לברכות כלפי ג'ונסון, הביע שמחה על תבוסתו של קורבין – שאותו האשים בליבוי האנטישמיות בבריטניה. " אני מברך את רה"מ בריטניה בוריס ג'ונסון ואת המפלגה השמרנית בבריטניה על מה שמסתמן לפי הסקרים כניצחון מכריע וחד משמעי. זהו לא רק ניצחון פוליטי. זהו בראש ובראשונה ניצחון ערכי. מעולם לפני כן לא נוהלה בבריטניה מערכה פוליטית מעליה ריחפה האנטישמיות מעוררת הפלצות, כפי שקרה הפעם. 

"הרבים שהצביעו נגדה הם אות של כבוד, שראוי להערכתנו, לערכים של בריטניה וגם להיסטוריה שלה. ראוי שהדבר ישמש כדוגמא ואבן דרך חשובה למאבק בשנאה. אני מאחל לראש הממשלה ג'ונסון, לעמיתי שר החוץ ראאב ולכל אזרחי בריטניה הצלחה רבה באתגרים העומדים בפניהם. בריטניה היא חברה קרובה וחשובה של ישראל ואנו מחוייבים להעמיק שותפות זו".

חוטובלי: "היחסים הקרובים ימשיכו להעמיק"

גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בירך על ניצחונו של ג'ונסון ועל מה שהגדיר כתבוסתו של קורבין – שהודיע על כך שלא ינהיג את מפלגת הלייבור בבחירות הבאות בעקבות התוצאה הקשה, וכתב כי מדובר ב" ניצחון ענק לידיד ישראל בוריס ג'ונסון בבריטניה. תבוסה מפוארת למתחרה האנטישמי, קורבין, ולשונאי ישראל. זו בשורה חשובה מאוד גם למדינת ישראל. אני מברך את מר ג'ונסון ובטוח שימשיך להצליח בתפקידו".

חבר הנהגת כחול לבן, יאיר לפיד כתב: "אני מברך את חברי בוריס ג׳ונסון על הניצחון בבחירות. מלבד ניצחונו שלו ושל מפלגתו זהו נצחון על האנטישמיות. אני  בטוח שבהובלת ג׳ונסון אפשר לחזק ולהעמיק את השותפות בין ישראל לבריטניה".

וסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הוסיפה: "אני מברכת את בוריס ג׳ונסון על הנצחון הגדול בבחירות. ג’ונסון הוא ידיד גדול של מדינת ישראל. היחסים הקרובים ושיתוף הפעולה הגדול בכלכלה ובבטחון ימשיכו להעמיק. ברכת הצלחה בהנהגת בריטניה".

Let's block ads! (Why?)



2019-12-13 09:24:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE1MzE50gEA?oc=5
52781717013091

Bagikan Berita Ini

0 Response to ""ניצחון לידיד ישראל, תבוסה לאנטישמיות" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.